הפעם הראשונה ממש כואבת? מדריך לנערות

אם את חושבת על הפעם הראשונה, אני שמחה כל כך שהגעת לדף הזה.

הדבר הכי חשוב שאני רוצה לומר לך, הוא שכשמתחילים לחשוב על יחסי מין עם כניסה לנרתיק, צריך לזכור שעדין
מדברים על יחסים, יחסים בין בני אדם.  כל מערכת יחסים שיש לנו כדאי שתהיה בנויה על כבוד הדדי, רגישות וראייה של האחר. 

כששני אנשים מחליטים שהם רוצים להיכנס למערכת יחסים מינית האחד עם השני, צריך להיות רצון של שני הצדדים לעשות זאת ולא רק רצון, אלא רצון נלהב! 

מה כדאי לשאול את עצמך רגע לפני הפעם הראשונה

רגע אחד לפני שאת נכנסת למערכת יחסית מינית, אני רוצה שתשאלי את עצמך האם את עושה זאת מתוך אהבה, סקרנות,
התרגשות?

אם עולות בך מחשבות אחרות כמו, "אני חייבת", "אם לא אסכים עכשיו, הוא לא ישאר איתי", אם יש בך קול פנימי שאומר שאת עדין לא מוכנה, אנא הקשיבי לעצמך.

האם יכאב לי?

החשש מהפעם הראשונה הוא הכי נורמלי בעולם. אולי זה יפתיע אותך, אבל גם בנים חוששים ולחוצים מהפעם הראשונה. אם את חוששת, אל תשאירי את הפחדים בבטן. תספרי. אם תדברי על כך עם בן או בת הזוג שלך, סביר להניח שזה יקל עליך ואפילו יקרב בינכם.

הפעם הראשונה שבה יש כניסה לנרתיק יכולה לעורר המון תחושות וכולן טבעיות ונורמליות! הרי זו הפעם הראשונה, ובכל פעם שעושים משהו חדש, לעיתים יש אי נוחות.

אם את מרגישה אי נוחות באזור הנרתיק, רגישות או כאב, אנחנו מצפים שהתחושות האלו ישתנו עם הזמן. יחסי מין הם תהליך! תהליך של למידה, שלך ושל השותף או השותפה שלך. סקס זה משהו שמשתפרים בו עם הזמן.

 

בכל מקרה, חשוב לומר, שיחסי מין עם כניסה לנרתיק לא אמורים להמשיך לכאוב.

 

הפעם הראשונה כואבת?

קצת על איך האזור הזה עובד ואיך זה קשור לכאב

האזור של הנרתיק שלנו, לתוכו נכנס הפין, הוא אזור רגיש ונהדר.  כשאת מרגישה חשק מיני, עוררות מינית, כשאת ממש מוכנה "לקפוץ עליו" (: זה אומר שגם הנרתיק מתכונן. כל האזור הופך להיות רטוב יותר (וזה טוב!) והנרתיק משתנה קצת באורך שלו, גדל ומשתחרר, ממש כאילו הוא מתכונן שמשהו יכנס אליו.

 

לעומת זאת, אם את מנסה לקיים יחסי מין כשאת לא ממש רוצה, או כשאת ממש מפחדת, האזור לא מוכן, השרירים שמסביב יתכווצו כדי לשמור עליך, ולפעמים זה יכול לגרום לתחושות אחרות, פחות נעימות, כי כשאין רטיבות והאזור קצת יבש, הפין יכול  ליצור הרבה חיכוך כשהוא נכנס ויוצא מהנרתיק.

לא תמיד זה ואו

לפעמים הפעם הראשונה לא מדהימה וזה בסדר גמור ולא אומר כלום. לא תמיד הכניסה לנרתיק עוברת חלק, לא תמיד מצליחים. מה שחשוב, זה לא לעשות שום דבר בכוח! לפעמים שני הצדדים מובכים, וזה קצת מוזר ולא נוח. לא תמיד יש זיקוקים (:

הפעם הראשונה כואבת?

מה יכול לעזור ליחסי מין להיות נעימים ומרגשים

הדבר החשוב ביותר הוא להכיר את עצמך, לדעת מה את אוהבת, מה נעים לך, מה פחות נעים לך ועוד יותר חשוב מכך, להדריך את השותף או השותפה שלך, לא להתבייש! את יודעת הכי טוב לגבי הגוף שלך.

את יכולה להדריך אותו שיכנס לאט, או לבקש שיפסיק לרגע, ללמד אותו לגעת בך בדרך שתהיה לך הכי הכי נעימה. אם התקשורת בינכם תהיה טובה, זה כנראה אומר שיחסי המין בפעמים הראשונות יהיו תהליך מקסים של למידה והתנסות. למידה שלך את הגוף שלך, שלו את הגוף שלו, ושל שניכם יחד. (ודרך אגב בכל פעם עם כל שותף חדש יש למידה משותפת שוב).

אנא זכרי, שכשיש לך שותף או שותפה, זה אומר שהוא שותף גם לטוב וגם לרע, גם להצלחות וגם לחוסר הצלחות, ואתם ביחד מדברים ומנסים לשפר את המצב. 

ומה לגבי קרום הבתולין?

הוא לא תמיד נקרע בפעם הראשונה. לרוב, הוא פשוט נמתח, במיוחד אם יחסי המין היו עדינים ואיטיים בפעמים הראשונות. אם הוא נקרע קצת, לפעמים זה יצור קצת דימום, אבל זה ממש לא חייב לכאוב.

ואיך זה קשור לפורנו?

מה שראית בפורנו ממש לא מייצג את המצב במציאות, ואולי כדאי שאת ובן או בת הזוג שלך תדברו על זה לפני שתנסו לקיים יחסי מין. בפורנו לא תמיד מראים אשה נהנית, אשה שמגיעה לאורגמה. בפורנו לא מראים כמה אנחנו צריכים לנסות ולטעות עד שאנחנו מוצאים את מה שהכי מתאים ונעים לנו ולבן הזוג שלנו ובטוח לא מראים שלפעמים אין לנו חשק (גם לגבר וגם לאשה).

ומה עוד? בפורנו לא מראים שיש עוד המון ביחסי מין מלבד חדירה של פין לתוך הנרתיק. יש כל כך הרבה לנסות ולהתנסות בו : עיסויים, ליטופים, מגע שהוא לא באיברי המין בכלל ויכול להיות נעים וארוטי, מין אוראלי, אנאלי, שיחות אל תוך הלילה, צפייה בסרט רומנטי ועוד ועוד ועוד כל מה שתרצו לעשות הוא טוב, כל עוד שניכם רוצים ונלהבים מכך.

מילה אחרונה לגבי חומר סיכה ומניעת הריון

חשוב מאד שתהיי מוגנת מהריון. נערות רבות חוששות וחרדות מכניסה להריון, ואז שרירי רצפת האגן שלהן מתכווצים וכניסה לנרתיק יכולה להפוך להיות מאד לא נעימה וכואבת. הסבר טוב לגבי אמצעי מניעה תוכלי למצוא כאן. 

חומר סיכה הוא אפשרות נהדרת לפעם הראשונה ובכלל. יש חומרי סיכה על בסיס שמן, מים, סיליקון וכדאי להתנסות ולמצוא את מה שנעים לך. חשוב מאד מאד לדעת שחומר סיכה על בסיס שמן, כמו שמן שקדים, יכול להרוס את ההגנה של קונדום, לכן אל תשתמשי בו אם אתם משתמשים בקונדום.

אם את צריכה להתייעץ, לגבי כאב ובכלל, תמיד תוכלי למצוא אותי כאן.

תודה לד"ר אורית פעמוני וגב' ענת לזר על עזרתן בכתיבת הפוסט.

Picture of יעל זעירי

יעל זעירי

פיזיותרפיסטית ומורה ליוגה, עוסקת בטיפול בכאב ובשיקום רצפת אגן. מאוהבת בגוף האנושי ומאמינה גדולה ביכולת שלו להחלים. ומה עוד? חנונית על!

תגובה אחת

  1. יעל,
    כתיבה מחכימה כתמיד.
    יש תופעה שהיום היא ידועה ונפוצה מאד בקרב האוכלוסיה ( 70% מהנשים, 50% מהגברים) שבו הגוף לא מתואם עם החשק ולהפך.
    זאת אומרת שלמרות שמשהו נעים לנו ואנחנו רוצים, הנרתיק יכול להשאר יבש. זה טבעי ונורמלי וחשוב שנשים תדענה שאם הגוף שלהן לא מגיב כמו שהם צופות שהוא יגיב, זה בסדר ושום דבר אצלן לא פגום.
    ובאותו הנושא, חשוב להכיר לנשים שחוות מצב יובש שיש מוצרי סיכה שיכולות לשדרג להן את החוויה. ניתן לרכוש בכל פארם בעלות שווה לכל כיס.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הניוזלטר שלי הכי מרתק בעולם!
אני רוצה שתרשמי ותצטרפי למסע

הניוזלטר מגיע פעם בחודש למייל

הדברים הכי מעניינים על רצפת האגן והגוף, סיכומי מאמרים, סודות מהקליניקה

שיעורי יוגה מיוחדים בנושאים שונים

רעיונות איך לשלב את היוגה בחיי היום יום

הניוזלטר שלי הכי מרתק בעולם!

אני רוצה שתרשמי ותצטרפי למסע